استقبال از تلاوت قاریان ایرانی در مساجد چین
کد خبر: 4208563
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲

  استقبال از تلاوت قاریان ایرانی در مساجد چین

  استقبال از تلاوت قاریان ایرانی در مساجد چین دو قاری برگزیده اعزامی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حمید حق طلب و سید پارسا انگشتان، در شب های ماه مبارک رمضان در مساجد پکن و شهرها و بخش های استان چینگهای به تلاوت قرآن کریم پرداختند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قاریان ارجمند در شب هشتم ماه مبارک رمضان، با استقبال گرم  و رسمی رئیس انجمن اسلامی چین جناب شیخ حسن فامینگ و معاونان و همکاران ایشان در معهد علوم اسلامی پکن برای دانشجویان علوم قرآنی تلاوت کردند و به مدت یک هفته در استان چینگهای و پکن در مساجد معروف به نام های زیر قرآن کریم را با صدا و لحن گیر و جذاب تلاوت کردند:

 مسجدگوان در منطقه چنگ دونگ شهر شی نینگ؛مسجد تس تن و مسجد قه زه در بخش شون هوا؛مسجد نان گوان در منطقه چنگ دونگ؛مسجد شیا چیا؛مسجد نیوجیه؛ ومسجد جانگ اینگ.

نمازگزاران و دانشجویان علوم اسلامی و امامان جماعت مساجد و مدیران انجمن اسلامی، با شور وشوق و حضور معنوی و نورانی خودشان در مساجد، دیدار با دو قاری و بهره مندی از تلاوت آنان را مغتنم دانستند و تلاوت پر نفس و قوی و صحیح و لحن دلنشین و خاص قاریان ایرانی را ستودند. به افتخارمهمانان ، ضیافت افطاری رئیس انجمن اسلامی چین، نیز ضیافت افطاری ما ییو شیا رئیس انجمن اسلامی استان چینگهای، جین بیو معاون و  ما جی شیوان دبیر کل انجمن ترتیب داده شد. بازدید از بناهای تاریخی مساجد و کتابخانه ها و آشنایی با اسلوب قاریان و شیوه قرآئت قرآن مسلمانان چینی و برگزاری کارگاه تجوید برای دانشجویان علوم قرآنی از دیگر دستاوردها و برنامه های قاریان اعزامی بوده است.

رئیس انجمن اسلامی در پایان برنامه های دو قاری ارجمند، از سفیر محترم کشورمان و رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ا به پاس اعزام دو قاری، وحضور آنان در مساجد چین، سپاسگزاری کردند. شیخ حسن فامینگ رئیس انجمن اسلامی چین، بر سابقه همکاری های فرهنگی و رابطه پایدار و روبه رشد و دوستانه ایران و چین اشاره کردند.

 

انتهای پیام
captcha